vrijdag 9 november 2018 | week 45
Home » Algemeen » Nieuw boek van Diana van Bezouwen

Nieuw boek van Diana van Bezouwen

Nieuw boek van Diana van Bezouwen

Bergschenhoek – In de week van 18 oktober is het nieuwe boek van Diana van Bezouwen uitgekomen, met als titel Salve Mater. Het boek is geschreven in samenwerking met enkele leden van de E.P.A.S. (European Paranormal Activity Society). Het berust voor het grootste deel op fictie, maar ook voor een deel op waarheid.

Marianne Karsemeijer

Diana is in 2006 begonnen met schrijven. Sinds die tijd komt er vrijwel elk jaar een boek van haar uit. In het dagelijks leven is Diana ICT-er bij de ABN AMRO. Het schrijven is voor haar een goede tegenhanger voor haar werk. Het liefst schrijft zij thrillers, maar ook boeken in opdracht, zoals de verhalenbundel Stilleven, geschreven met negen andere schrijvers uit de regio, een boek over eenzaamheid. Ook heeft Diana, samen met mede-buurtbewoners, een boek geschreven over de Oranjewijk in Bergschenhoek, waar ze zelf woont. Zo ontstond een mooi beeld van de buurt door de ogen van ouderen en jongeren. Het boek is zelfs te vinden in de Koninklijke Bibliotheek in Den Haag. Zelf vindt Diana het moeilijk om in opdracht te schrijven. Liever laat zij zich leiden door haar eigen fantasie.

Spannend

Haar nieuwste boek is weer een thriller. De naam Salva Mater slaat op de naam van een verlaten psychiatrisch ziekenhuis, waar de hoofdrolspeelster een nachtelijke bijeenkomst meemaakt van de E.P.A.S. Het idee ontstond tijdens een gesprek met haar neef. Hij vertelde dat hij lid is van deze organisatie en dat hij regelmatig op pad gaat met wetenschappers en paragnosten. De E.P.A.S. is een internationale club waar mensen bij aangesloten zijn die geïnteresseerd zijn in bovennatuurlijke zaken. Haar neef heeft zich aangesloten omdat hij wetenschappelijke verklaringen wil vinden voor ogenschijnlijk onverklaarbare dingen. Diana mag een keer mee met zo’n nachtelijke bijeenkomst, op voorwaarde dat ze er later een boek over schrijft. De plek die gekozen wordt is een verlaten en vervallen psychiatrische kliniek in het Belgische Leuven. Overdag gaat de groep het hele terrein over, zodat ze tijdens de nachtelijke tocht geen gevaarlijke situaties tegenkomen. Het blijkt een bizarre plek te zijn. Het lijkt of de mensen zo uit de kliniek vertrokken zijn, er is van alles achtergelaten, zoals boeken, dossiers en röntgenfoto’s. Een desolate en griezelige plek.
Tot zover loopt het verhaal in het boek synchroon met de werkelijkheid, maar dan neemt de fantasie van Diana het over en ontstaat er een spannend paranormaal verhaal. Diana heeft het boek in eigen beheer uitgegeven. De E.P.A.S. heeft voor de cover en de foto’s gezorgd. Het meisje op de cover is Maxime, de dochter van een vriendin. Leuk om te melden is dat het boek drie eindscenario’s heeft. De lezer kan zelf kiezen hoe het boek afloopt.
De boeken van Diana van Bezouwen zijn te vinden in de bibliotheek, bij bol.com en zijn ook te koop via haar website: www.dianavanbezouwen.nl. Daar is ook meer informatie te vinden over haar eerdere boeken.

Check Also

Een hond aanschaffen is zo moeilijk niet, maar dan…

Bergschenhoek - Wanneer en hoe kiezen we voor een hond? Is het een impuls, kiezen we op het uiterlijk en het lieve koppie, weten we iets over het ras en wat ons te wachten staat als we eenmaal de stap gezet hebben en onze hond opnemen in ons leven?